Czy osoba, która ukończyła studia wyższe, uzyskując tytuł licencjat na kierunku Pedagogika niepełnosprawnych intelektualnie z terapią zajęciową (rok ukończenia 2004), a w 2012 r. uzyskała stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego, będzie miała kwalifikację w roku szkolnym 2020/2021 r. do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych?


Na podstawie § 15 ust. 1 pkt 1 i § 2 pkt 13 w zw. z § 4 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.), kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w przedszkolach i szkołach podstawowych posiadają nauczyciele, którzy mają ukończone studia pierwszego stopnia w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną. Nauczycielka najprawdopodobniej będzie mogła prowadzić zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w tych placówkach od 1 września 2020 r., ponieważ na dzień 20 kwietnia 2020 r. nie toczą się prace legislacyjne nad zmianą ww. rozporządzenia, która by miała wymagać tytułu magistra od nauczycieli ww. placówek.