W regulaminie rady pedagogicznej znajduje się zapis, że członkowie rady zobowiązani są do zapoznania się z treścią protokołu i zgłoszenia pisemnie ewentualnych poprawek przewodniczącemu w terminie do 14 dni od jego sporządzenia. W jaki sposób udokumentować fakt zapoznania się z treścią protokołu i czy zapis dotyczący zapoznania się z treścią protokołu powinien być odnotowany w następnym protokole?


Obowiązujące przepisy – a w szczególności ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) – nie regulują powyższych zagadnień, a bez znajomości wewnętrznych regulacji danej niepublicznej placówki niemożliwe jest udzielenie odpowiedzi na powyższe pytania. W niepublicznej placówce statut reguluje zagadnienia dotycząceorganów, zakresu ich zadań oraz obowiązków pracowników (art. 172 ust. 2 pkt 3 i 5 PO). W sytuacji gdy dodatkowo przyjęto regulamin rady pedagogicznej, należy przeanalizować treść statutu oraz tego regulaminu, czy wymagane jest udokumentowanie (oraz przez kogo i w jaki sposób) faktu zapoznania się z treścią protokołu rady pedagogicznej przez członków organu. Powszechnie obowiązujące przepisy nie stanowią ani, że zapoznanie się z regulaminem jest obowiązkowe, ani tym bardziej, że ma to zostać w jakiś sformalizowany sposób potwierdzone, np. w formie adnotacji w protokole kolejnego zebrania rady pedagogicznej. W związku z tym, o ile wewnętrzne regulacje wymagają podjęcia takich działań, należy postępować zgodnie z ich treścią.