Kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Kuratorium podważyło możliwość prowadzenia przez mojego pracownika zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolu. Pracownik posiada wykształcenie: 1) licencjat – pedagogika: edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna 2) trzysemestralne podyplomowe – przygotowanie pedagogiczne 3) trzysemestralne podyplomowe – edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika). Pracownik prowadzi zajęcia z dziećmi z orzeczeniem: 1) afazja, 2) dysplazja mózgowa.


Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych należy przede wszystkim do zadań terapeuty pedagogicznego – § 26 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz. U. z 2017 r., poz. 1591. Czyli kwalifikacje do prowadzenia takich zajęć posiada głównie osoba z ukończonymi studiami w zakresie terapii pedagogicznej lub studiami na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela przedszkola i studia I stopnia, studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie terapii pedagogicznej – § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575. Nauczyciel z kwalifikacjami przedstawionymi w pytaniu mógłby prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne pod warunkiem, że na studiach wyższych zrealizował zajęcia w tym zakresie oraz potwierdzają to wpisy w indeksie lub na dyplomie – § 4 ust. 1 pkt 2 lit. b rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. Takich uprawnień nie dają studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki.