Prowadzę policealną szkołę dla dorosłych, która zajęcia rozpoczyna we wrześniu lub zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego – w lutym. Z uwagi na problemy formalne w tym roku zajęcia na jednym z kierunków szkoły rozpoczęliśmy w marcu, zamiast w lutym (na innym kierunku szkoły słuchacze rozpoczęli zajęcia w lutym). Czy w związku z powyższym mogą powstać jakieś konsekwencje dla nas w przypadku kontroli/weryfikacji przez kuratorium lub urząd miasta?


Za czas nieprowadzenia zajęć (luty) nie przysługuje dotacja na słuchaczy, skoro szkoła nie prowadziła dla nich zajęć – art. 35 ust. 1 w zw. z art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 17. Również od marca do miesiąca, w którym zostanie odwołany stan epidemii bardzo wątpliwa jest możliwość uzyskania dotacji na słuchaczy rozpoczynających naukę w marcu 2020 r., ponieważ przysługuje ona na każdego ucznia, który w lutym 2020 r. spełnił wymóg obecności na co najmniej 50% zajęć, zgodnie z § 10 ust. 1 i 1a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.). Z kolei kurator oświaty może w ramach zewnętrznego nadzoru pedagogicznego stwierdzić prowadzenie działalności szkoły sprzecznie z § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2017 r., poz. 1603 ze zm.), co potencjalnie mogłoby skutkować wykreśleniem wpisu szkoły z ewidencji niepublicznych szkół na podstawie art. 169 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. i byłoby równoznaczne z jej likwidacją.