Język obcy w przedszkolu niepublicznym

25 kwietnia 2015 r. / 8 min. czytania

Zalecane warunki i sposób realizacji Uzupełnienie podstawy programowej o regulacje dotyczące języka obcego stanowi punkt wyjścia do tworzenia i realizacji programów zintegrowanych z pozostałymi obszarami edukacji przedszkolnej, w sposób dostosowany do potrzeb i możliwości rozwojowych małych dzieci. Obecnie rodzice zapewniają wielu dzieciom kontakt z językiem obcym w domu lub podczas dodatkowych zajęć. Wprowadzenie regulacji dotyczących przygotowania dzieci do posługiwania się językiem obcym już na etapie wychowania przedszkolnego wyrówna szanse dzieci ze wszystkich rodzin, gdyż każde dziecko korzystające z wychowania przedszkolnego będzie miało prawo do edukacji z języka obcego nowożytnego, realizowanej w ramach obligatoryjnej podstawy programowej. W „Zalecanych warunkach i sposobie realizacji” – stanowiących integralną część załącznika 1 do rozporządzenia w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego – zawarte zostały wskazówki, jak realizować opisane w podstawie programowej cele wychowania przedszkolnego. Podkreśla się w nich potrzebę zapewnienia dzieciom możliwości: 1) osłuchania się z językiem obcym poprzez przebywanie w środowisku, w którym jest on używany,...

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Subskrybuj teraz

Masz już konto?