Prowadzenie ewaluacji wewnętrznej nie jest dla wielu szkół zadaniem łatwym. Biorąc pod uwagę brak lub bardzo niewielkie przygotowanie kadr szkoły z zakresu metodologii badań lub prowadzenia ewaluacji, nie może dziwić fakt, że realizacja ewaluacji napotyka na liczne trudności. Problemy sprawiają zagadnienia odnoszące się do wszystkich etapów procesu badawczego – od obszaru badania poprzez konstrukcję narzędzi po pisanie raportu.
Formułowanie pytań badawczych, konceptualizacja badania W części szkół problematyczny, przez co czasami pomijany, jest etap następujący pomiędzy sformułowaniem ogólnego celu ewaluacji, wybraniem jej obszaru, a opracowaniem narzędzi badawczych. Do rangi problemu urasta przełożenie ogólnego celu badania na bardziej konkretne pytania badawcze. Brakuje dookreślenia, co i jak ma być ewaluowane. Trudność sprawia formułowanie wskaźników, które pasowałyby do badanego zagadnienia, czyli inaczej mówiąc – przetworzenie problemu na konkretne, mierzalne wskaźniki. Konstruowanie narzędzi badawczych Opracowanie narzędzi badawczych...Chcesz dowiedzieć się więcej?
Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!
Subskrybuj teraz