Pozyskiwanie informacji na temat własnej pracy szkół i placówek, dokonywanie na tej podstawie oceny pracy oraz podejmowanie decyzji o dalszym działaniu jest obecne w niepublicznych szkołach i placówkach.
Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2015/2016 był sprawowany planowo i systematycznie. Czynności dyrektora szkoły, w całym roku szkolnym, miały różny charakter. Wynikało to z rozmaitych funkcji nadzoru. Wśród nich za najważniejsze uznaje się: - funkcję diagnostyczną w zakresie badania stopnia spełniania przez szkołę standardów oceny jakości jej pracy; diagnozowania problemów i przyczyn ich powstawania; prowadzenie ewaluacji służącej diagnozowaniu, ocenie procesów i efektów pracy szkoły; - funkcję wspomagającą w zakresie doskonalenia pracy nauczycieli; realizacji zadań ujętych w planach rozwoju; uzyskiwania kolejnych stopni awansu zawodowego. Funkcja wspomagająca realizowana była poprzez organizację szkoleń wewnętrznych, kierowanie na formy doskonalenia zawodowego, doradztwo zawodowe, prezentowanie tzw. „dobrej praktyki” na zajęciach otwartych; - funkcję kontrolno-oceniającą w zakresie: a) przestrzegania prawa oświatowego, w tym określonego w statucie szkoły, b) realizacji podstawy programowej...Chcesz dowiedzieć się więcej?
Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!
Subskrybuj teraz