Zakończenie roku szkolnego to czas podsumowań, analiz i oceny pracy poszczególnych obszarów działalności placówki, a także ewaluacji i modyfikacji jej wewnętrznych dokumentów. Dla dyrektora placówki jest to przede wszystkim okres, w którym podejmuje on działania związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem zebrania rady pedagogicznej w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów, podsumowaniem działalności placówki oraz opracowaniem sprawozdania z pełnionego wewnętrznego nadzoru, w tym w szczególności wniosków do dalszej pracy.
1.Analiza i ocena wyników kształcenia i wychowania w placówce Powinna być obowiązkowym zadaniem rady pedagogicznej w niepublicznej szkole o uprawnieniach szkoły publicznej oraz rady pedagogicznej niepublicznego przedszkola (w przypadku gdy statut przedszkola przewiduje jej powołanie). W szkole analizie i ocenie można poddać następujące zagadnienia: ▪ wyniku sprawdzianu/egzaminu gimnazjalnego – analiza w kontekście kształconych umiejętności; ▪ ocenianie wewnątrzszkolne (efekty wewnątrzszkolne – wyniki kształcenia z poszczególnych zajęć edukacyjnych); ▪ wewnątrzszkolne badanie wyników nauczania z uwzględnieniem wniosków z analizy poziomu osiągnięć edukacyjnych; ▪ udział uczniów w konkursach, olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych; ▪ organizacja zajęć dodatkowych, efektywność prowadzonych zajęć; ▪ realizacja podstawy programowej; ▪ projekty edukacyjne i inne, ewaluacja; ▪ ocena sytuacji wychowawczej oraz stanu opieki nad uczniami. W niepublicznym przedszkolu przedmiotem analizy i dyskusji rady mogą być problemy związane z: ▪ realizacją nowych zadań wynikających z reformy programowej...Chcesz dowiedzieć się więcej?
Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!
Subskrybuj teraz