PIERWSZY W POLSCE PORTAL DYREKTORÓW SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH

PORADY PRAWNE

06.06.2025FINANSE I DOTACJE
Proszę o pomoc w poniższej kwestii: prowadzę niepubliczną szkołę podstawową. Od przyszłego roku szkolnego planuję otworzyć dodatkowe dwa oddziały w wynajmowanym pomieszczeniu poza głównym obiektem. Czy muszę ten fakt gdzieś zgłosić, umieścić adres w statucie. Czy jeszcze jakieś inne czynności muszę podjąć?

Zgodnie z art. 168 ust. 13 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 1043 ze zm.) osoba prowadząca szkołę ma obowiązek zgłosić organowi ewidencyjnemu wszelkie zmiany powstałe po wpisie do ewidencji. Taką zmianą jest utworzenie innej (dodatkowej) lokalizacji prowadzenia zajęć. Zmianę opisaną w pytaniu należy zatem zgłosić w celu dokonania zmiany wpisu do ewidencji. Wymaga to przedstawienia adresu dodatkowej lokalizacji prowadzenia zajęć oraz dołączenia do zgłoszenia pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego oraz pozytywnej opinii komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej. Opinie te muszą dotyczyć nowego, dodatkowego adresu szkoły.

DODATKOWO

PODOBNE PYTANIA W KATEGORII FINANSE I DOTACJE
Uzyskaj
dostęp
do
Ponad
250
DOKUMENTÓW DOSTOSOWANYCH
DO SPECYFIKI SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH
90
ARTYKUŁÓW PORUSZAJĄCYCH
PROBLEMY OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ
720
Porad prawnych