PIERWSZY W POLSCE PORTAL DYREKTORÓW SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH

PORADY PRAWNE

16.07.2019SPRAWY KADROWE
Czy osoba, która ukończyła studia wyższe, uzyskując tytuł licencjat, na kierunku pedagogika specjalna w zakresie „Pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie z terapią zajęciową” (rok ukończenia 2004) po uzupełnieniu wykształcenia na kierunku resocjalizacja i uzyskaniu tytułu magistra ma odpowiednie kwalifikacje, by prowadzić zajęcia edukacyjne w ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym? Drugie pytanie dotyczy osoby, która ukończyła kierunek pedagogika w specjalności „Diagnoza i terapia pedagogiczna”, uzyskała tytuł zawodowy licencjat (rok ukończenia 2010) i posiadająca kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki. Czy po uzupełnieniu kwalifikacji i uzyskaniu tytułu magistra na kierunku resocjalizacja, ma wystarczające kwalifikacje do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym?

Nauczyciel z licencjatem na kierunku pedagogika specjalna w zakresie „Pedagogiki niepełnosprawnych intelektualnie z terapią zajęciową” ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć realizujących podstawę programową w OREW oraz zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniami realizującymi wychowanie przedszkolne oraz obowiązek nauki na etapie edukacji wczesnoszkolnej – § 15 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 4  ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz. U. z 2017 r., poz. 1575.

Drugi nauczyciel nie może prowadzić zajęć edukacyjnych z wychowankami w OREW, ponieważ nie ma kwalifikacji nauczyciela przedszkola lub szkoły (nie ukończył studiów na kierunku wymaganym do realizacji podstawy programowej); tylko gdyby je posiadał, dodatkowo ukończenie kursu kwalifikacyjnego z oligofrenopedagogiki dawałoby nauczycielowi wymagane kwalifikacje do pracy w OREW – § 15 ust. 1 pkt 2 w zw. z § 3 i 4 ww. rozporządzenia.

DODATKOWO

PODOBNE PYTANIA W KATEGORII SPRAWY KADROWE
Uzyskaj
dostęp
do
Ponad
250
DOKUMENTÓW DOSTOSOWANYCH
DO SPECYFIKI SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH
90
ARTYKUŁÓW PORUSZAJĄCYCH
PROBLEMY OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ
720
Porad prawnych