PIERWSZY W POLSCE PORTAL DYREKTORÓW SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH

PORADY PRAWNE

29.01.2021FINANSE I DOTACJE
Jak rozumieć zapis w Rozporządzeniu w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z COVID-19 w par. 10 ust. 12: "uznaje się, że warunek został spełniony, gdy organizacja zajęć w tym semestrze umożliwia uczniowi spełnienie warunku, o którym mowa w art. 44w ust. 2 ust. z 7 września 1991 o systemie oświaty"?

Na podstawie § 10 ust. 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) w zw. z art. 26 ust. 2 i art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 2029 oraz art. 44w ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327, jeżeli okres w danym miesiącu, w którym danego ucznia nie obejmuje ograniczenie funkcjonowania szkoły, jest krótszy niż 40%, a uczeń uczęszcza na pierwszy semestr w szkole, w której nie jest realizowany obowiązek szkolny i nauki, i niemożliwe jest spełnienie warunku uczestnictwa w obowiązkowych zajęciach edukacyjnych w wymiarze 50%, to uznaje się, że warunek ten został spełniony, gdy organizacja zajęć w tym semestrze umożliwia temu uczniowi spełnienie warunku uczęszczania na poszczególne obowiązkowe zajęcia edukacyjne przewidziane w danym semestrze, w wymiarze co najmniej połowy czasu przeznaczonego na każde z tych zajęć. Reasumując, jeżeli z powodu ograniczenia funkcjonowania szkoły uczeń nie mógł być obecny na zajęciach stacjonarnych w szkole w wymiarze co najmniej 40% zajęć to szkoła musi tak zorganizować zajęcia w danym semestrze, aby uczeń mógł uczestniczyć przynajmniej w połowie czasu przeznaczonego na każde z tych zajęć oraz w konsekwencji móc otrzymać z tych zajęć pozytywne oceny w ramach wewnątrzszkolnego oceniania.

DODATKOWO

PODOBNE PYTANIA W KATEGORII FINANSE I DOTACJE
Uzyskaj
dostęp
do
Ponad
250
DOKUMENTÓW DOSTOSOWANYCH
DO SPECYFIKI SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI NIEPUBLICZNYCH
90
ARTYKUŁÓW PORUSZAJĄCYCH
PROBLEMY OŚWIATY NIEPUBLICZNEJ
720
Porad prawnych