Jak założyć szkołę niepubliczną?

19 lutego 2014 r. / 7 min. czytania

Problematykę związaną z zakładaniem i funkcjonowaniem szkół niepublicznych wszystkich typów regulują przepisy rozdziału 8 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty.

Ustawa nie nakłada obowiązku załączenia określonych dokumentów potwierdzających dane dotyczące oznaczenia osoby zamierzającej prowadzić szkołę, tj. potwierdzonej kopii dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby fizycznej czy odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego dla stowarzyszenia, fundacji lub innego podmiotu (np. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością). Tożsamość składającego wniosek weryfikuje się na ogólnych zasadach, porównując dane z dokumentu, jakim legitymuje się osoba (np. dowodu osobistego, paszportu) z danymi ujawnionymi we wniosku bądź w dokumencie pełnomocnictwa. Do wniosku o wpis do ewidencji należy załączyć: Informację o warunkach lokalowych zapewniających: prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych, realizację innych zadań statutowych, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe – możliwość realizacji podstawy kształcenia w danym zawodzie oraz możliwość praktycznej nauki zawodu, gwarantujących bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy. Potwierdzeniem warunków...

Chcesz dowiedzieć się więcej?

Dostęp do pełnej treści materiałów wymaga subskrypcji. Dołącz do naszej społeczności już dziś!

Subskrybuj teraz

Masz już konto?