Podstawą do organizowania innych zajęć o charakterze terapeutycznym jest § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280). Zgodnie z wskazanym przepisem inne zajęcia o charakterze terapeutycznym organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi mających problemy w funkcjonowaniu w przedszkolu, szkole lub placówce oraz z aktywnym i pełnym uczestnictwem w życiu przedszkola, szkoły lub placówki. Liczba uczestników zajęć nie może przekraczać 10.
Rozporządzenie z nazwy wymienia tylko kilka rodzajów zajęć świadczonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przykładowo zajęcia logopedyczne czy też zajęcia rozwijające uzdolnienia. W ramach realizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej mogą być w szkole lub placówce również realizowane inne zajęcia o charakterze terapeutycznym. Przez te zajęcia należy rozumieć zajęcia, które pozwalają ich adresatom wynieść korzyści we wszystkich sferach rozwoju – emocjonalnego, poznawczego, społecznego czy fizycznego. W świetle przepisów rozporządzenia potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, szkole i placówce wynika m.in. z niepełnosprawności. Zajęcia, których celem jest korygowanie wad postawy niewątpliwie zmierzają do prawy funkcjonowania uczniów w płaszczyźnie rozwoju fizycznego.
Reasumując, do katalogu innych zajęć o charakterze terapeutycznym można zaliczyć gimnastykę korekcyjną.